top of page

FOLLOW ME:

  • Facebook Clean Grey
  • Twitter Clean Grey
  • Instagram Clean Grey

RECENT POSTS: 

SEARCH BY TAGS: 

Inga taggar än.

Lars egna ord om utmaningen

Hej!

Jag är en man i mina bästa år som vill sparka igång 2017 med denna hälsoutmaning. Jag skulle inte vilja påstå att jag är tjock men på senaste åren har jag lagt på mig några kilon runt magen som jag gärna vill bli av med. Jag är hyfsat välbyggd och försöker hålla igång träningen så gott det går men den blir oftast lidande när det är mycket på jobbet. En annan bov är också att det lätt kan bli för mycket av det goda på helgerna vilket förstås har bidragit till de extra kilona.

Mål:

Gå ner 5 kilo och/eller 5 cm i midjemått, gärna på 30 dagar.

Min upplevelse:

Första veckan var tung att uthärda, jag var så less på dessa shakes. Hungern var konstigt nog inte så farlig och eftersom jag kunde ta en morot eller en proteinbar hade jag ju något att tugga på. Men hade jag inte tagit extra proteinshakes/bars förutom LCD pulver så hade det nog varit värre. Intensiv träning som löpning kändes tung, promenader och cykling gick bättre.

När jag efter första veckan fick äta riktig mat så var det fantastiskt! Havregrynsgröten har nog aldrig smakat bättre och de 1500 kalorierna jag nu fick äta kändes som massor av mat i jämförelse. Jag loggade det jag åt i min hälsoapp så jag hade stenkoll på vad jag fick i mig. Enligt vågen så ramlar kilona av mig sakta men säkert och nu efter drygt 3 veckor så har jag inte långt kvar till mina 5 kilo som var målet. Dessutom så sitter byxorna mindre tajt över midjan så det verkar som om åtminstone en del av vikten har tagits från magen. Det blir intressant att se vad slutavstämningen visar.

Jag saknar inte alkohol och onyttig mat nämnvärt förutom då chokladiga efterrätter som jag fortfarande dagdrömmer om ibland. Men nu är det ju knappt en vecka kvar så det är bara att bita ihop och fundera ut en passande belöning till mig själv. Konstigt nog så känns det nästan jobbigt att tänka på allt det goda jag snart får äta, som att det nu finns ett motstånd i min kropp mot allt som inte är hälsosamt. Jag tror att jag efter denna månad kommer att vara mer medveten om vad jag stoppar i mig även om jag inte har för avsikt att fortsätta dieten jag nu följer.


bottom of page