top of page

FOLLOW ME:

  • Facebook Clean Grey
  • Twitter Clean Grey
  • Instagram Clean Grey

RECENT POSTS: 

SEARCH BY TAGS: 

Inga taggar än.

Lottas egna ord om utmaningen

Ensamstående mamma till 2 barn som jag har varannan vecka. Jobbar mycket veckorna jag inte har barnen så ork och lust till träning har inte funnits.

Har 2 jobb varav det ena är mycket stillasittande.

Ingen vardagsmotion alls förutom med barnen då de vill ut och göra grejer.

Tränade mycket löpning under ett par år och har sprungit några lopp. Var dessutom på gymmet ofta och gärna länge. Räknade även kalorier och det funkade jättebra!

För ett par år sedan separerade jag och barnens pappa och allt förändrades och med det även träningen. Det tog bara tvärstopp. Började röka lite smått och levde väl kanske inte jättesunt. Men är dock rökfri sen 3 månader tillbaka.

Mål med projektet:

Jag har varit väldigt trött och hängig länge och mindes att jag var pigg och alert på den tiden jag tränade. Kände att jag behövde en knuff i rätt riktning för att må bra igen, även fast det inte kommer att tränas i samma utsträckning som förr.

Dessutom känner jag att jag tappat styrka och vill gärna bli både starkare och fastare.

Sen är det en bonus om jag går ner några kilo.

Dagbok:

Dag 1: Hade ont i huvudet hela dagen så blev ingen träning alls.

Dag 2: Trotsade fortsatt huvudvärk och tog en rask promenad på löpbandet 30min.

Dag 3: Denna huvudvärk! Men blev rask promenad på löpbandet 30min + styrka.

Dag 4: Huvudvärk avtar sakta men säkert. Badhuset med barnen 5 timmar.

Dag 5: Huvudvärk borta! Pulkabacken 2 timmar med barnen

Dag 6: Lämnade barnen så passade på att ta en rask promenad utomhus 1 timme + styrka Dag 7: Rask promenad utomhus 1 timme + styrka

Tankar och funderingar första veckan:

Jag kom in i det här väldigt peppad.

Det absolut jobbigaste var rekommendationen om att jag skulle sluta med lightläsk som jag druckit minst 1 liter om dagen väldigt länge nu. Abstinensen visade sig i form av huvudvärk.

Men hittills är jag läskfri och dricker mängder av kolsyrat vatten istället.

Att räkna kalorier är inte speciellt jobbigt men att ge upp kvällsfikat var riktigt jobbigt.

Svårt att hålla mig ifrån chipspåsen i skåpet. När saltsuget satt in här 2 kvällar så tog jag faktiskt 4-8 chips då jag hade utrymme för mer kalorier och det räckte så.

Tänkte mycket på hur jag skulle hinna träna mellan sena jobbkvällar och barn men eftersom det är tidspressat blir det mer intensivt.


bottom of page